Kolmården 2012

Så vår efterlängtade mini semester detta år va en resa till Norrköping, 2 dagar på kolmården och det va toppen!
Ett rum med havsutsikt o 2 dagars inträde till djurparken!
Vi planerade att va där så tidigt som möjligt men eftersom mamma kom hem så sent från Skavsta behövde hon sova ut lite så vi checka in strax efter 13

Vi tog promenad till djurparken direkt, delade upp besöket så första dagen höll vi oss på havs sidan, kollade på delfinerna och sälarna i flera timmar, va jätte mysigt att bara sitta där o fika utan att behöva stressa sej igenom hela parken på en gång :D

Här klättrade ja upp sen, ba satt en evighet o chilla medans dom simma förbi o hälsa på, va jätte nyfikna o bebisen va så söt

Vi lyckades få sittplats precis vid ett fönster i blådjupet, där alla sälarna simmade mot och vände om så va alltid nån som plötsligt kom simmandes mot oss :D Fanns även en liten pigvin som va lekfull, när man satte handen mot glaset simma han till den o gosa med glaset hihi va jätte häftigt :D

Hittade en liten marknad i närheten oxo, en liten affär där som skulle läggas ner så va billiga saker, fick en delfin gosedjur och en liten gjord av trä hihi
Stängningsdags o vi promenerade ner till hotellet, vi hade en egen ingång till parken så gick jätte snabbt att komma ut :)
När vi kom tillbaka hade dom massa skojj för barn, filmkväll disco magiker som gjorde ballongdjur.. ja fick ballong fäktsvärd :D
Vi tog det lite lugnt i rummet ett tag sen gick vi ner en våning där dom hade både badhus och värsta lekvåningen, mammorna satte sej i ett pysselrum o fikade medans ja sprang runt och undersökte alla roliga rum, jag hittade ett som va full med stora mjuka klossar och bobby cars, så blev en race o en massa hoppande med några barn där inne :)
När vi sen kom tillbaka till rummet duschade vi o sen satt vi på balkongen ett tag o tittade på fina utsikten,, ja däckade tillslut med min lilla Flipper och mammorna kollade på Zorro på tv :)

Dagen efter packade vi våra saker, efter man checka ut va man tvungen att åka till den stora parkeringen utanför kolmården, men innan vi åkte iväg besökte ja o mamme lekvåningen igen medans mamma fixade det sista, dom hade ansiktsmålning av vilda djur och ja valde en tiger!

grrrr :)

På stora parkeringen sa ja hejdå till Flipper o gav han en puss, nu vare dags att besöka stora akvariehuset!

va jätte häftigt ställe, massa massa massa olika fiskar och ormar, ja klappade rockor och såg en stor haj!

dundundundun

Hitta Nemo, Marvin & Doris hihi

efter detta var det dags för parken igen, och efter en heeeeeeeemsk lång backe var vi inne, blev besök genom Bamses värld.,.

Solen i ögonen o man fick jätte roliga animal faces lol

Linbanan!
mammorna blev lite besvikna på den, o ja blev oxo lite bored ibland under turen men på vissa ställen när man kom jätte högt eller såg djuren jätte bra va d skojj!
Roligaste ever som vi skratta åt va lejonen, alla va helt utslagna o checka in sovstilen, precis som Lukas!! :D

Sen hann vi med både delfin show och säl showen, men eftersom vi filmade en massa under besöket har vi inte mycke bilder att visa just från det :)

Efter super duper roliga delfin showen blev det dags för lunch - deras goda hamburgers&strips.,och en mumsig efterätt :)

Sen gick vi till lilla bondgården där man fick klappa djuren o ja matade dom :)

Här på savannen kunde man rida på kameler, men ja va för liten :(
Men vi satte oss o fikade på ett mysigt ställe precis ovanför deras mathörna så en naffsade lite på mina skor hihi

Som avslut så ska ni få se va lilla biltokiga ja lyckades hitta bland tigrarna,.

en stor safarijeep med stooooooooora däck haha

Gosedjuret Flipper sover ja fortfarande med, kramar om han varje natt o däckar :) Delfinerna och delfin showen va mina favoriter detta besök och super nöjda va vi med allt,  en toppen mini semester ;)