Kalas!

I onsdags fyllde jag 3år!!
Mamme va ledig då o resten av veckan så ja tog oxo ledigt från dagiset.,. När ja vakna fick ja öppna presenter, kl 10 va vi ute på Hälla, första besöket på Leos Lekland, och den va nog den bästa av dom alla! :D
 
Av mammorna fick ja Hammare&Spikset som va super cooltl,,sen fick ja en låda med barnsax och papper med olika mönster på som man ska lära sej klippa efter :)
Kalsonger och långkalsonger med Blixten på o så fick ja 3 Max böcker som fattades i min samling.,
Max Blöja va klart min favorit, skrattade åt tokiga Max som tog av sej sin blöja och kissade på golvet så hans mamma blev arg hahah
 
 
Bästa bollkanonerna ever!! bollarna flög ju fasiken hur långt somhelst :D
 
Mission impossible!
 
Dom här gummi ringarna va super roliga, vi alla 3 åkte flera gånger och krockade med varandra där nere :D
Efter 2 timmar åkte vi iväg till mackis o åt lunch.,
Sen efteråt gick vi in till ToysRus där ja fick välja en leksak ja ville ha,.,ja sprang direkt till bilarna o valde en röd hot wheel Monster Truuuuck haha
Sen åkte vi hem o mamma dukade fram lite godsaker, ja testade lite fina kläder och blev tillslut en tshirt som mamma köpte på barnloppis för 5kr hihi 
mamma hade gjort cake pops med candy melt, blåa&gröna, blev jätte fina men mina favoriter på bordet va Marshmellows doppade i mjölkchoklad med blåa strössel kulor på!
Stiliga jag ;)
 
Strax innan kl14 kom Ivan o baka över,.,Jag fick blåsa ut ljus så mumsa vi tårta, drack hallonbål o smaka allt annat gött, sen vare dags att riva upp presenter :D
Fick en Snowracer & Rubens barn docka av baka,av Esma fick ja ett svärd med många knappar som gör att den låter o lyser olika o från Ivan fick ja en bilbana!!
 
 
Ivan byggde ihop den, men ja ville gärna köra bilarna överallt, vilket man inte fick, sen tryckte ja knappen på dosan så bilarna flög av hela tiden, vilket va jätte roligt men allafall dagen efter när jag o mamma satte oss o byggde ihop den så va ja jätte duktig på att köra bilarna och lät dom vara kvar på banan :D
Lukas tycker oxo det är roligt, han lägger sej ner o så tittar han på bilarna jätte länge o tillslut hoppar han för att fånga en bil haha får mej att skratta, tokiga kissen :D
 
Senare på eftermiddagen, runt 17tiden kom mormor, tomas o Pontus över, ja fick en Rory racer bil dvd som ja ville se såfort ja mumsat färdigt min tårtbit :D
 
Sen kom lördag, då hade vi planerat ett smurfkalas för mina kompisar :)
Men på morronen hade vi först lite annat att fixa, blev besök till Ikea o Maxi.. kom ut från maxi precis i tid för piraternas show som börja kl 11... oh va ja skrattade dom va störtsköna, dom hittade stor skatt på land tillslut som dom delade med oss...GODISREGN :D ja lyckades få en god geisha hihi
 
 
Nu tillbaka till kalaset.,.
Mamma blev så nöjd med candy melt att hon köpte röd o gul färg oxo så blev ju jätte färg glada Cake pops, Banan tårtan fick blå grädde och så smurfarnas favodricka- hallonsaft :D mamma gjorde bål med saften, massa is, citron skivor och blåbär, va jätte god o såg så fint ut :D
 
Sen i hörnet fick vi en riktig smurfig barnhörna :D
 
Kl 13 började gästerna komma,,Frida, Freja, Dante, Joline & Bonnie! :D
 
 
 
 
Titta va mysig vi har det :D
 
 
Här mumsar vi Cake Pops av marabou cookies o citronmuffins, super gött!
 
Till min fiskdamm hade mamma sytt ett skynke, hon fick en tidig julklapp av baka oxo så hon slapp sy allt för hand, nämligen en symaskin :) 
Den blev så himla fin, kolla!
 
 
 
Mamma kom på bästa ideen, att köpa present kort på mackis för en Happy Meal hihi
Sen fick vi smurf bokmärken o lite blandat gott att mumsa :D
 
Jag o Dante lekte mycke me bilarna o mitt nya svärd, tjejerna lagade mat, som mamma fick äta hihi
Blev lite gosande me Alfons o så fick vi liten rockkonsert!
 
Tack alla för ni kom o fira mej!!
Jag hade en toppen dag och älskar alla mina fina presenter! <3
 
 
 
Har målat i min toy story magic målarbok, jätte häftigt att pappret färgas efter ett tag men man får ingen färg på händerna! :O
Grodspelet va jätte roligt, spelar det flera gånger om dagen o mamme lyckas vinna mest av oss 3 :D Hoppas tomten kommer med flera såna skojjiga spel!!
Sen fick ja ju gips o bondjur former, här gjorde mamma kossan till mej som ja fick måla,, mamma fick oxo sitta o måla med mej, hon fick ta gräset tyckte ja :D
Söt va! 
 
Rubens Barn dockan ja fick av baka skulle ha ett namn, mamma rabbla upp en massa namn ja inte tyckte passade, sen tog hon fram namnlista på nätet och började läsa upp för mej, blev en miljon NEJ tills hon sa Olle... då hoppade ja upp o sa Jaaaa Olle :D
Så..här får ni se min lilla Olle!
 
Sötnos va :D 
 
Hammare&spiksetet , verkligen perfekt om man är kreativ o fantasifull!,, man kommer på jätte tokiga saker att spika ihop, häromdagen visade ja mamma en gubbe som ja gjort, berättade att han hade en arm o en till arm, ögon o mun, på huvet hade han ett stort hus och på huset åkte en bil, fick mamma att skratta hihi
Idag spika ja ihop stora o små bilar som va ute i mörkret..
 
 
Allafall nu vet ni va roligt ja hade det på mitt kalasx2  detta år :D

Kommentarer
Postat av: Frida å Freja

Tack för att vi fick komma på ditt roliga smurfkalas! =) Mamma säger det igen: cakepopsen var supergoda!

2012-12-04 @ 21:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0