Tandläkaren!

Mamma har berättat att ja ska till tandläkaren i några dagar nu och ida vare finally dags för mitt första besök :)



Ja tyckte typ en minut räckte för att vänta o va på väg mot dörren men mamma sa att ja måste visa mina tänder först för snälla tandläkaren, o då i samma sekund kom hon faktist o ropade upp mitt namn,
Ja visa henne mina tänder direkt o hon skrattade hihi
I hennes rum fanns det en stooor blå stol som ja fick sitta på, den där stora saken me hennes verktyg va läskig när hon kom med den över mej så ja ville gå ner, men då tog hon istället fram två pinnar, en me spegel o en me liten spetsig topp,,, sen tog hon min hand o räknade fingrarna med lilla spegeln, sen fick ja gapa så skulle hon räkna alla mina tänder oxo hihih det va ju jätte roligt :D  20 tänder vare!
Sen tog hon den spetsiga o skrapa lite på alla mina naglar för att se att dom va hårda, så fick ja gapa så skulle hon göra samma sak på tänderna, o godkända blev dom, inga karies o behövde inte gå dit nästa år heller så ja hinner ju bli 4år till nästa besök :D
O för att ja va så duktig fick ja välja en tatuering...


Tog en liten fjäril! :D

På tal om att göra saker för första gången så åkte ja Buss igår för 1a gången i mitt liv vilket va jätte roligt!
Ja o mamme åkte med Roman o Michelle till Lek&Bus :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0